Download

Wednesday 20 November 2013

خیر!
کلمه سال "SEX"، "miley cyrus"، "Kimye" نامی که بر روی زوج kim kardashian و  kanye west گذاشته اند و یا حتی "twerk" رقص باسن مایلی سایروس در مراسم ام تی وی هم نیست.


19 نوامبر برابر با 28 آبان موسسه لغت نامه آکسفورد کلمه "selfie" را به عنوان کلمه سال 2013 انتخاب کرد. "Selfie" به طور معمول عکاسی پرتره شخصی است که با دوربین های دیجیتال دستی یا تلفن های همراه گرفته می شود. این کلمه تولید شبکه های اجتماعی است و ریشه در اشتراک گذاری عکس های شخصی در این شبکه ها دارد. در این گونه از عکاسی اشخاص با یک دست یا مقابل آینه از چهره خود عکس می گیرند که به طور معمول در شبکه هایی نظیر Instagram و Facebook به اشتراک گذارده می شوند.
شاید بپرسید چرا لغت نامه آکسفورد این کلمه را به عنوان کلمه سال انتخاب کرده است؟ دلیل این امر رشد استفاده از این کلمه است. رشد استفاده از کلمه selfie از سال 2012 تا کنون 17000 درصد افزایش یافته و همین امر آن را به کلمه سال تبدیل کرده است.

با ویدئوهای آموزشی کانال یوتیوپ Less Than Five Minutes انگلیسی را راحت و رایگان بیاموزید

شاید چنین رشدی برای ما که انگلیسی زبان نیستیم بسیار عجیب باشد، ولی در واقع چنین نیست چرا که در کشورها و شبکه های اجتماعی انگلیسی زبان همه جا این کلمه شنیده می شود. شما هم اگر کمی به رشد فراگیر اشتراک گذاری چنین عکس هایی دقت کنید و در نظر بگیرید پای هر کدام از این عکس ها حداقل یک بار کلمه selfie آورده شده است، رشد 17000 درصدی برایتان چندان عجیب بخواهد بود.



آهنگ سپید با نام "گمشده" را هم بشنوید و از آن لذت ببرید. لطفا نظر یادتون نره و با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Categories:

0 comments:

Post a Comment